نحوه کاشت درخت قهوه در آپارتمان در گلدان
نوشته شده توسط : coffee

گیاه قهوه Tree درختی همیشه سبز است. این گیاه از خانواده روناسیان است و در مناطقی با آب و هوای گرمسیری رشد می کند.

گیاه قهوه از آفریقا به سایر نقاط جهان گسترش یافت. گیاه قهوه بومی آفریقای جنوبی و برخی از جزایر جنوب و جنوب شرقی آسیا است و قهوه احتمالاً اولین بار در اتیوپی تولید شده است.

البته برخی از کشورها یمن را منبع تولید قهوه می دانند. در حال حاضر در بیش از 70 کشور جهان ، عمدتا در مناطق گرمسیری قاره آمریکا ، آسیای جنوب شرقی ، هند و آفریقا کشت می شود. با رسیدن میوه گیاه قهوه ، دانه های قهوه برداشت ، فرآوری و در نهایت خشک می شوند. این دانه برای اولین بار در قرن سیزدهم در جهان عرب رواج یافت و بیشتر به این دلیل مشهور بود که اسلام ، که برای اولین بار در جهان عرب گسترش یافت ، نوشیدنی های الکلی و قهوه را به عنوان جایگزینی برای نوشیدنی ها ممنوع کرد.

پس از آغاز قرن هفدهم ، گیاه قهوه ای که به هند آمد و با قاچاق غلات بسیار بارور توسعه یافت. قهوه در حدود سال 1650 وارد انگلستان شد و کافی شاپ ها در آکسفورد و لندن تأسیس شدند.

در آن زمان کشت قهوه در انگلیس آغاز شد ، اما آفات و شرایط نامساعد آب و هوایی گیاهان قهوه را از بین برد و انگلیسی ها مجبور شدند به جای قهوه چای تولید کنند.

آموزش کاشت قهوه در گلدان

کارخانه قهوه آپارتمانی بسیار آسان راه اندازی شده و نگهداری آن چندان دشوار نیست و با رعایت اصول اولیه ، امکان گلدهی وجود دارد.

اگر می خواهید یک گیاه سالم پرورش دهید ، پس باید دانه های قهوه سالم داشته باشید. بنابراین ، از میوه های درخت قهوه سالم ، کاملا رسیده و سالم ، دانه های قهوه را انتخاب کنید.

قطعاً می دانید که باید از دانه های قهوه سبز استفاده کنید و دانه هایی که باید بو داده و قهوه ای شوند قابلیت جوانه زدن ندارند.

این اشتباهی است که بسیاری از افراد در آغاز مرتکب می شوند. آنها برای کاشت از دانه های قهوه بو داده استفاده می کنند و هرگز جوانه گیاه را نخواهند دید.

هرچه دانه های تازه بیشتری انتخاب کنید ، دانه ها سریعتر جوانه می زنند. سعی کنید هر دو قهوه عربیکا و روبوستا درست کنید. بازده جوانه زنی قهوه تا 4 ماه پس از برداشت و پس از این دوره ، بازده جوانه زنی دانه های قهوه به تدریج کاهش می یابد.

جوانه زدن بذرهای تازه کمتر از 2.5 ماه طول می کشد ، اما جوانه زدن بذرهای قدیمی می تواند تا 6 ماه طول بکشد. توصیه می شود ابتدا بذرها را به مدت 24 ساعت در آب خیسانده و سپس بذرها را در ماسه مرطوب یا ورمیکولیت مرطوب بکارید.

خاک باید به خوبی زهکشی شود تا آب اضافی از خاک خارج شود. در این مرحله باید یک پلاستیک شفاف روی گیاه قرار دهید تا گیاه و خاک مرطوب بماند.

بعد از جوانه زدن بذرها در ظرف شن ، نهال را با احتیاط از گیاه یا ماسه خارج کنید. آن را در قابلمه خاکی 20 لیتری بریزید.

باید در ظروف سفالی مقدار زیادی قالب وجود داشته باشد. توجه: بعضی اوقات در خاک پوشیده از پلاستیک کپک می بینید که در این صورت خاک آلوده است و برای رشد گیاه مناسب نیست.

منبع : https://coffeest.ir/





:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: